Leuke huizen in de Loop - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Tessa Romein - WaarBenJij.nu Leuke huizen in de Loop - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Tessa Romein - WaarBenJij.nu

Leuke huizen in de Loop

Door: Tessa Romein

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Chicago

dinsdag 24.08.2010

Ik heb me erg verheugd op het bezoek aan het Museum of Contemporary Photography dat voor vandaag op het programma staat, want ik ben dol op fotografie, maar helaas word ik behoorlijk teleurgesteld. In Hong Kong 3 jaar geleden had ik in het National Museum een fantastische tentoonstelling bewonderd en ik had gehoopt een even aangrijpende collectie te zien. Helaas. Er zijn slechts twee dingen te zien; nog wel aardig zijn de nep-vogeltjes die fotografe Paula McCartney in haar landschapsfoto’s heeft geplaatst, maar de foto’s van ene meneer Baldessari (waar hij stukken uit heeft geknipt en die heeft vervangen door vlakken in uni primaire kleuren) slaan echt helemaal nergens op. Nou, en dat was dan alweer het Museum of Contemporary Photography. Fluks geregeld dus; in minder dan 20 minuten sta ik alweer buiten. Gelukkig was de toegang gratis, anders had ik toch wel flink de pest in gehad.

Ik beleef een stuk meer plezier aan mijn wandelroute door de Loop. Deze wijk is het hart van de stad en de naam is afgeleid van de lus (‘loop’) die de meeste El-lijnen hier maken. Het is een route met wederom het accent op architectuur. Ik ben blij dat ik voor deze wandeling een uitgebreide beschrijving heb want dat maakt dat ik bij sommige panden naar binnen ga om de lobby te bekijken (zou ik anders nooit doen), en dat ik andere panden überhaupt zie (zoals de allereerste wolkenkrabber van 13 verdiepingen).

Tijdens mijn tocht wordt me een kaartje met een promotie voor Billy Elliott The Musical in de hand gedrukt. Nou was ik toch al van plan om in geval van gunstige prijzen daar naartoe te gaan dus dit is een mooie aanleiding om langs de box office van het Oriental Theatre te lopen. De aanbieding van USD 50,00 voor een kaartje blijkt pas op 31 augustus in te gaan (Labor Day Holiday; weet ik veel. En ik had ook maar weer half gekeken natuurlijk, in mijn enthousiasme) maar ook al vind ik de man achter de kassa nogal akelig (waarom praten Amerikanen altijd zo luid?), hij matst me wel want ik kan voor de voorstelling van vanavond een plaats van normaal USD 90,00 nu voor USD 55,00 krijgen. Dat moesten we dan maar doen lijkt me.

Een goede beslissing want Wat. Een. Show.! Een fantastische musical met een live band (waarin 7 blazers, yay!), een geweldig ensemble, een heerlijk - zij het gemaakt - Schots accent (ik was al bang voor een Billy met Amerikaanse knauw) en een ongelooflijk getalenteerde hoofdrolspeler van 14 jaar oud. En dat allemaal in een schitterend geornamenteerd theater. In mijn gids staat er helemaal niets over maar het Oriental Theatre heeft vast een interessante geschiedenis.

Tags: chicago, loop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Geen hardcore reizigster, maar wanneer onderweg dan wel verwoed schrijfster!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 106319

Voorgaande reizen:

23 September 2019 - 01 Oktober 2019

Een grote appel

08 Juni 2019 - 15 Juni 2019

Guernsey - klein maar fijn

31 Oktober 2018 - 26 November 2018

Rood zand en groot wild

18 September 2017 - 27 September 2017

Aktief op Tenerife

28 Augustus 2016 - 06 September 2016

Mediterraan Malta

05 Juni 2016 - 19 Juni 2016

IJsland - een bijzonder Eiland

17 September 2015 - 28 September 2015

Victoria & Vancouver

23 September 2014 - 20 Oktober 2014

Bruce and Sheila explore the grand Down Under

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Witte wereld... groene hemel?

22 Januari 2013 - 29 Januari 2013

Op zoek naar het Noorderlicht

28 Augustus 2012 - 05 September 2012

Berlin ist wirklich super!

25 September 2011 - 17 Oktober 2011

Hawai - Aloha & Mahalo!

20 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Chicago: van Great Fire naar Great City!

15 Juni 2009 - 27 Juni 2009

Met de auto langs de Ierse westkust

23 December 2008 - 30 December 2008

Singapore - the Lion City

Landen bezocht: