Ik mag "Big John" zeggen! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Tessa Romein - WaarBenJij.nu Ik mag "Big John" zeggen! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Tessa Romein - WaarBenJij.nu

Ik mag "Big John" zeggen!

Door: Tessa Romein

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Chicago

Een paar jaar na WOII begon vastgoedontwikkelaar Arthur Rubloff met het renoveren van oude gebouwen en het neerzetten van nieuwe aan het stukje Michigan Avenue net ten noorden van de Chicago River. Om investeerders te lokken liet hij er een promotiecampagne op los en sprak daarin over de ‘Magnificent Mile’. Inmiddels heeft de straat zijn koosnaampje aardig waargemaakt. Grote namen (Chanel, Neiman Marcus, SAKS Fifth Avenue, Tiffany’s, Cartier) hebben hier grote zaken, en aan het einde van de Mile staat het John Hancock Center (en ik mag nu ‘Big John’ zeggen want ik ben naar boven geweest) dat heel veel bezoekers trekt. En terecht! Het uitzicht vanaf de 94e verdieping is adembenemend mooi, maar dat heeft ook veel te maken met de stad zelf. De ligging aan het gigantisch grote Lake Michigan is fantastisch, maar heel belangrijk hierbij (je doet nog eens wat leuke weetjes op tijdens zo’n audiotour!) is dat er nergens langs de oever van het meer fabrieken staan (zoals wel bij veel andere grote meren in de wereld is gebeurd), maar dat het een ononderbroken strandstrook is. Het is hartstikke zonnig en dus kan ik ver kijken. Wat nog toevoegt aan de audiotour is dat die is ingesproken door David Schwimmer (voor wie het niet weet: Ross uit ‘Friends’), een Chicagoan die duidelijk dol is op zijn stad.

Lunchen doe ik bij The Cheesecake Factory. Ik bestel een salade en krijg een prachtig opgemaakt en enorm exemplaar voorgeschoteld. Zo erg dat ik hem niet eens op krijg. En dan durft de ober (“Hi, my name is Ben and I’ll be taking care of you today!”, vreselijk) me ook nog te vragen of ik nog een stuk cheesecake toe wil. Barf.

‘s Middags neem ik een kijkje in ‘Boystown’, de homowijk van de stad, maar behalve de nodige regenboogvlaggen in winkels en op de balkons merk ik er weinig van. Ik had wat meer flamboyance verwacht (en wat geestige winkeltjes met opblaasdildo’s ofzo), maar het gebrek daaraan wordt wellicht verklaard door het feit dat ik hier op klaarlichte dag ben. Volgens mijn reisgids is het hier ‘s avonds een groot drag queen walhalla. Jammer dat ik daar nou niks van meekrijg.

‘s Avonds begeef ik me naar de Hubbard Street Dance Company, die (om het makkelijk te maken) niet aan Hubbard Street zit, en doe er een Zumba-les. Dat valt nog niet mee want mijn voeten zijn pijnlijk van de vele kilometers van de afgelopen dagen, en het is niet te harden zo bedompt in de zaal. Ik zweet me het ongans maar kom er toch lekker moegesport vandaan. Een hele goeie les, maar voor mij blijft Ashkan bij K’dans toch echt de Zumba-koning hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Geen hardcore reizigster, maar wanneer onderweg dan wel verwoed schrijfster!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 106376

Voorgaande reizen:

23 September 2019 - 01 Oktober 2019

Een grote appel

08 Juni 2019 - 15 Juni 2019

Guernsey - klein maar fijn

31 Oktober 2018 - 26 November 2018

Rood zand en groot wild

18 September 2017 - 27 September 2017

Aktief op Tenerife

28 Augustus 2016 - 06 September 2016

Mediterraan Malta

05 Juni 2016 - 19 Juni 2016

IJsland - een bijzonder Eiland

17 September 2015 - 28 September 2015

Victoria & Vancouver

23 September 2014 - 20 Oktober 2014

Bruce and Sheila explore the grand Down Under

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Witte wereld... groene hemel?

22 Januari 2013 - 29 Januari 2013

Op zoek naar het Noorderlicht

28 Augustus 2012 - 05 September 2012

Berlin ist wirklich super!

25 September 2011 - 17 Oktober 2011

Hawai - Aloha & Mahalo!

20 Augustus 2010 - 28 Augustus 2010

Chicago: van Great Fire naar Great City!

15 Juni 2009 - 27 Juni 2009

Met de auto langs de Ierse westkust

23 December 2008 - 30 December 2008

Singapore - the Lion City

Landen bezocht: