Bliksembezoek aan Dubai - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessa Romein - WaarBenJij.nu Bliksembezoek aan Dubai - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessa Romein - WaarBenJij.nu

Bliksembezoek aan Dubai

Door: Tessa Romein

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 September 2014 | Australië, Sydney

Wie herinnert zich niet van vroeger het spelletje ´hamertje tik´ waarbij je leert dat een rond staafje niet door een vierkant gaatje past? Kennelijk is deze elementaire kennis weer een beetje weggezakt bij het cargopersoneel op Schiphol, want daar proberen ze vandaag een container met maaltijden in de breedte door de vliegtuigdeur te duwen waar de lengterichting de aangewezen manier is. Tja, die container zit dus klem in de vrachtdeur van het toestel … en dat levert ons een vertraging van vijf kwartier wrikken-om-hem-er-weer-uit-te-krijgen op. Nou had het toestel al 50 minuten vertraging bij binnenkomst, dus twee uur na de geplande tijd vliegen we weg van Schiphol.

Dat is best problematisch want in Dubai komen we aan net ná het tijdstip waarop de boarding van onze volgende vlucht sluit; de stewardess in ons toestel knikt ons meelevend toe: “I don’t think you`re gonna make that flight. Just talk to the ground staff and they will help you.” En dat is niets teveel gezegd: aan het einde van de slurf staan verschillende Emirates-mensen te wachten om mensen die dreigen hun volgende vlucht te missen te helpen. Wij worden begeleid door een vriendelijke Zuid-Afrikaan die ons vertelt dat als we een beetje rennen (“most people don’t run with me! But you two are young-blooded so you can do it”) we onze oorspronkelijke vlucht nog zullen halen!

Na een zit van een uurtje of zes gaat hardlopen door een luchthaven niet noodzakelijkerwijs soepel, maar het is wel even lekker. Onze Emirates-boy loodst ons met voorrang door de controles en met twee Nederlandse medepassagiers uit het vertraagde toestel stappen we (langs het veelzeggende FINAL CALL bij de gate) als àllerlaatsten op de Airbus die ons naar Sydney gaat brengen.

En zo spenderen we 20,5 uur aan één stuk door in vliegtuigen, met alleen dus die tussenpoos van een kwartier op Dubai. Veel is er niet over te zeggen, behalve dat de vliegtuigmaaltijden van Emirates zéér goed te nassen zijn. Sylvain: “dit vliegtuigeten is beter dan alles dat we in Amerika gegeten hebben.”

Tags: australie