Papaya boats for breakfast - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Tessa Romein - WaarBenJij.nu Papaya boats for breakfast - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Tessa Romein - WaarBenJij.nu

Papaya boats for breakfast

Door: Tessa Romein

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Lihue

Gelukkig hoeven we niet zo vroeg op dus we kunnen op ons gemak genieten van een heerlijk ontbijt in de B&B. Gary, de inn-keeper, is een man die al veel heeft gescharreld in verschillende delen van de wereld (we hebben tijdens onze vakantie met meerdere mensen een praatje gemaakt en het valt ons op dat er heel veel scharrelaars zijn… bijvoorbeeld de man die eerst in television production work zat, zich ook nog bezig heeft gehouden met marmerhandel, momenteel onroerend goed verhandelt en hier en daar wat onderhouds-werkzaamheden doet in het resort waar zijn onroerendgoedbedrijfje zich bevindt en nu overweegt om met zijn vrouw naar Zweden te verkassen. Bij zulk soort figuren vergeleken is mijn leven echt heel saai en heel rechtlijnig!) maar die nu voor de ontbijtgasten papaya boats in elkaar culineert. Hij is echt zo iemand die met om het even wie een praatje kan aanknopen en altijd wel een raakvlak vindt. Leuke vent, die als goedkeurend stopwoordje “good show!” bezigt. Die houden we erin.

Om naar Kaua’i te komen moeten we via Honolulu vliegen, dus het zijn twee korte vluchtjes achter elkaar; we landen rond 12.30 uur. Met het ophalen van de huurauto, inchecken bij het hotel en een hapje eten blijft er maar weinig tijd over om echt iets te ondernemen, maar een autoritje naar de Wailua Falls kan er nog wel vanaf. Wederom een mooie waterval. Minder hoog dan de Akaka Falls van gisteren maar met meer water; de berg waar deze waterval vanaf komt is met 1.100 cm (!!!) regenval per jaar één van de natste plaatsen op de wereld. Er was een niet-geplaveide trail naar het riviertje beneden, maar dat is nu officieel afgesloten. Echter, aangezien het begin van het pad verder niet is afgezet kun je er toch makkelijk bijkomen.

Samen met twee toeristen uit Boston (die, zoals velen die we hier ontmoet hebben, op huwelijksreis zijn) besluiten we toch naar beneden te klauteren. Helaas kun je zonder door het water te waden niet in het zicht van de waterval komen, maar heen en terug is dit nog best een inspannende hike, dus behalve zitten in vliegtuigen en auto’s hebben we dan toch nog íets aktiefs gedaan vandaag.